emilholmstrom.jpg

Fjorton års erfarenhet av reklam i form av strategiarbete och copywriting. Efter många år på byrå numera under egen flagg i form av AdMan Sthlm AB.

Bästa vänner just nu: Wayne's Coffee, Sonos, Järntorget, Kvik, Röda Korset och många andra. Dessutom mäkta stolt partner till Consider It Done, Drive Reklam, ISPY Group och Prepublica.

Tidigare uppdragsgivare: Bredbandsbolaget, Clas Ohlson, Statoil, Apoteket, Viasat och Åhléns. Varav de tre sistnämnda bidragit till guldnyckelbelöningar varje år mellan 2009-2014.

Utbildat marknadschefer på Hemmakväll och SAS. Föreläst om kreativitet i brevlådan på SWEDMA, om det digitala skiftet inom marknadsföring vid University of Mannheim i Tyskland, om copywriting för KY-studenter – och nu senast om storytelling och skrivande för Batteri Kommunikation. 

Niofaldig författare. Sju böcker om marknadsföring, bland annat om sociala medier, virusmarknadsföring och konsten att skriva säljande för webben. Två språkböcker om knasiga, skruvade och fullkomligt supervanliga ord i det svenska språket.

Sist men inte minst:

Din bästa vän när det kommer till att driva affärer med hjälp av passionerad reklam. Ring, mejla eller bli min kompis på LinkedIn så pratar vi mer.

070-288 20 03
hej@emilholmstrom.se
linkedin.com/in/emilholmstrom

Ladda ner mitt CV

Myror i brallan? Hör av dig direkt.