Tjugo års erfarenhet av reklam i form av strategiarbete och copywriting. Efter många år på byrå numera under egen flagg i form av AdMan Sthlm AB.
I frilansrollen haft uppdragsgivare som Wayne's Coffee, Sonos, Klarna, Kvik, Röda Korset och många andra. Dessutom jobbat ihop med byråer och partners som Infobahn, Customer Clinic, AFFAIRS, Leon & Chris, Consider It Done, Drive Reklam, Comotion med flera.
Tidigare uppdragsgivare som anställd: Bredbandsbolaget, Clas Ohlson, Statoil, Apoteket, Viasat och Åhléns. Varav de tre sistnämnda bidragit till guldnyckelbelöningar.
Utbildat marknadschefer på Hemmakväll och SAS. Föreläst om kreativitet i brevlådan på SWEDMA, om det digitala skiftet inom marknadsföring vid University of Mannheim i Tyskland, om copywriting för KY-studenter – och nu senast om storytelling och skrivande för Batteri Kommunikation.
Niofaldig författare. Sju böcker om marknadsföring, bland annat om sociala medier, virusmarknadsföring och konsten att skriva säljande för webben. Två språkböcker om knasiga, skruvade och fullkomligt supervanliga ord i det svenska språket.
Sist men inte minst:
Din bästa vän när det kommer till att driva affärer med hjälp av passionerad reklam. Ring, mejla eller bli min kompis på LinkedIn så pratar vi mer.
070-288 20 03
hej@emilholmstrom.se
linkedin.com/in/emilholmstrom