Green Group: Det nyfikna fastighetsbolaget.
Green Group kombinerar det bästa av två världar. Djup branschkunskap, riskhantering och långsiktighet, med entreprenörens nyfikenhet och uppfinningsrikedom.
Detta är något som återspeglas i kommunikationen. I uppdraget ingår en ny hemsida och företagspresentation.
Dessutom produceras engagerande och färgstarka case för den årliga årsredovisningen.
Koncepttext:
Det nyfikna fastighetsbolaget
Green Group är inget vanligt fastighetsbolag. Vissa skulle kanske istället kalla oss ett investmentbolag. I andras ögon liknar vi ett techbolag.
Det kanske låter kaxigt, men i våra ögon spelar etiketten mindre roll. Då pratar vi hellre om vad som driver oss i koncernen. I vårt fall är det ganska enkelt. Vi är mer förtjusta i kloka, långsiktiga och lönsamma affärer. För alla inblandade.
För att lyckas med det krävs en stor portion nyfikenhet och kreativitet, parad med en passion för digitala lösningar. Och inte minst – en benhård vilja att lyckas.
Vi vill tro att vi kombinerar det bästa av två världar. Djup branschkunskap, riskhantering och strategiskt tänkande, med entreprenörens uppfinningsrikedom, ofärgade blick och förkärlek för bra affärer.
Kanske beror det också på vår storlek. Vi är lite mindre, vilket sätter sin prägel på vår koncern. Vi gör det mesta själva, vilket gör trösklarna lägre och tiden till beslut kortare.
Det betyder också att om vi får syn på en affär där allt stämmer, då agerar vi. Om vi ser en möjlighet att använda digital teknik för att utforma lösningar på ett nytt sätt, då tar vi den. Självklart alltid utan att ta onödiga risker eller tumma på långsiktigheten.
Fastighetsbolag, investmentbolag eller techbolag? Låt oss nöja oss med att kalla oss för ett ovanligt nyfiket fastighetsbolag.