SDF: Vi hjälper dig att lösa rätt sorts problem.
Byrå: Consider it done
Kommunikationsstrategi, story och texter för hemsida.
Brödtext:
De flesta tekniker är utpräglade problemlösare. Ett problem är i grund och botten något positivt för de flesta tekniker. Att hitta praktiska lösningar och smarta sätt att ta sig förbi hinder är ofta just det som gör jobbet så lockande från första början.
Men som du vet finns det också allt det där andra som varje företagare måste klara av: Offerter som ska skrivas, protokoll som ska upprättas, checklistor som ska gås igenom, dokumentation som ska ordnas, tid som ska rapporteras, fakturor som ska skickas.
När man tänker efter finns det en hel del som de flesta på fältet och kontoret helst skulle slippa.
Så, tänk om du hade möjlighet att slippa tänka så mycket på administration, pappersexercis och manuellt arbete? Tänk om du och dina medarbetare istället kunde lägga energin på det som de är bra på?
Det är den fråga som ledde till SDF:s födelse. Inte plattformar, uppgraderingar eller programmeringsspråk – utan tanken på att göra varje jobbdag lite lättare.
Våra verktyg finns med dig i varje projekt. Från första telefonsamtalet, till dess att fakturan skickas. Oavsett om du är på väg ut till en kund, precis har köpt material, ska rapportera in din tid eller behöver samla ihop allt inför fakturering.
Och det speciella med SDF är att det är framtaget för tekniker, tillsammans med tekniker. Vi är ett svenskt företag som har ägnat nästan 30 år åt att lyssna på vad dina kollegor på marknaden tycker. På vad ni tycker, tänker och känner.
Det har lett till en tydlig filosofi: Bra arbetsverktyg ska vara anpassade för dig, inte tvärtom. Och det märks på allt vi gör. Till exempel hittar du allt du behöver direkt i mobilen, eller i plattan, eller i den bärbara datorn – allt beroende på vad som passar dig för stunden.
Men skillnaden är förstås minst lika märkbar ur ett företagsperspektiv. Du som jobbar med försäljning, projektledning och ekonomi får koll på vad som händer. På varje timme som läggs ner, varje utgift som kan kopplas till ett projekt och varje budget som upprättas.
Det bidrar till kostnadskontroll och överblick över dina kollegors arbete. Och det påverkar hela företaget för att bli mer lönsamt. Men framför allt gör det att du kan gå till jobbet med lättare steg. Trygg i vetskapen att du kan ägna din dag åt att lösa rätt sorts problem.