Target Aid: Givandets nya ansikte.
ISPY Group / AdMan Sthlm, 2017.
Kommunikativ plattform, story och koncept för sociala medier.
Konceptet byggde på att lyfta fram de vanliga människorna som representerar Target Aid. Styrkan fann vi i bredden: tuffa sextonåringar, smarta studenter och pappor och mammor med ett stort hjärta.
Alla de som vill engagera sig på sina egna villkor. Alla de som vill delta aktivt och se resultat av sina insatser. Alla de som vill ta hjälp av sina vänner på nätet för att göra skillnad.
De många människorna förkroppsligade på samma gång idén med Target Aid. Att utnyttja kraften och energin som finns i en äkta gräsrotsrörelse. Tillsammans gav de givandet ett nytt ansikte.
Brödtext:
Världen är fylld av goda anledningar till att ge. Vi märker det varje gång som vi knäpper på datorn, tv:n eller tittar i mobilen.
Men sanningen är att det länge har varit svårt att veta vad som händer med pengarna när de väl lämnar våra händer. Var tar de vägen? Och gör de verkligen den nytta som vi går och hoppas på?
Vi tycker att du har rätt att veta vad som händer med din gåva. Det är viktigt på flera plan. Dels eftersom det är dina pengar det handlar om. Men framför allt för att du ska kunna göra ett medvetet val.
Det kan nämligen visa sig vara livsavgörande. Om din gåva används på rätt sätt kan den bota sjukdomar, rädda familjer undan krig, sätta små barn i skolan eller ge nytt hopp åt både miljön och utsatta djur.
Vi är dessutom övertygade om att ökad makt och insyn kan hjälpa fler människor att bli engagerade i goda projekt och ändamål. Och ju fler vi är som ger, desto större skillnad har vi möjlighet att göra.
Det är också anledningen till att vi startade Target Aid. Vår idé är enkel:
Vi vill låta dig styra över exakt vilka projekt som du bidrar till. Och hur resultaten ska redovisas. Med andra ord: Flytta makten ner till digital gräsrotsnivå. Till den inspirerande mylla där du har chans att skapa storverk tillsammans med dina vänner.
Men det ger också en anledning för fler människor att engagera sig i projekt som ligger oss nära hjärtat. Projekt som gör världen till en lite bättre plats att leva på. För oss alla.
På så sätt får givandet plötsligt ett nytt ansikte. Ditt eget.